27 nov - Aktuellt

Introduktion av Airlight II med rund axelkropp

Nästa milstolpe på BPWs väg mot en mer universell användning av rund axelkropp väntas i början av 2021. För första gången kommer delar av Airlight II programmet att kombineras med 146 x 10 mm rund axelkropp.

Den robusta, klämda axelinfästningen, med laserbearbetade anliggningsytor, möjliggör användning av 146 x 10 mm rund axelkropp vid 9 t (singel) on- och offroadinsats.

Omställning från den förstärkta (120 x 15) axelkroppen till den nya profilen resulterar i en betydande viktfördel vid offroadanvändning.

Det är en 1:1 omställning, de framtida versionerna är 100% kompatibla med tidigare versioner, hela produktsortimentet förblir oförändrat. Det blir inga förändringar av infästningen mot fordonsramen eller körhöjdsintervall. Användning av LightTube fjäder och aluminiumnav är möjligt.

Varianter med följande tekniska specifikationer berörs av omställningen:

  • Axelkropp 120×10 mm och 120×15 mm
  • 9 tons axellast och klämd axelinfästning
  • On- och offroadinsats
  • Nav med offset 0 och 120
  • 10-bultat nav
  • Singelhjul
  • Skivbroms TS2 4309 och TS2 3709
  • Trumbroms SN 4218
  • Körhöjdsområde ALO/ALM/ALMT och ALMN
  • Fjädrar med dimensionerna 1×56 och 1×62 samt LightTube

Som BPW-kund kan du dra nytta av följande fördelar:

  • Samma axelversion och infästning för både on- och offroadanvändning
  • Särskilt robust och tålig axelinfästning tack vare laserbearbetade anliggningsytor
  • Betydande viktfördel i jämförelse med tidigare förstärkt axelkropp vid offroadinsats
  • Ökad modularitet av BPWs luftfjädringsvarianter innebär ökad flexibilitet vid montering
  • ”born digital”-tillgänglighet i BPW-produkten

Från och med april 2021 kommer ovanstående produktsortiment endast att levereras enligt de nya tekniska specifikationerna. Kontakta din FOMAs sälj eller teknikavdelning om du har ytterligare frågor.

Etiketter: , , ,

Sök